گوشی هوشمند در دنیای امروزی که روز به روز تکنولوژی در حال پیشرفت است، به یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در زندگی تبدیل شده است. به گونهای که آسیب یا سرقت آن میتواند یک اتفاق ناگوار باشد و صدمات زیادی را در زمینه کاری یا زندگی شخصی به وجود بیاورد. بیمه موبایل با محافظت از این دستگاه ارزشمند و جبران هزینه و خسارات تعمیر یا جایگزینی آن، سبب اطمینان خاطر در شما خواهد شد. با این حال خرید بیمه موبایل نیازمند داشتن آگاهی و اطلاعات کافی میباشد. همچنین در صورت آسیب یا سرقت موبایل، ممکن است سوالات متعددی همچون آیا این خسارت در پوشش بیمه لحاظ میشود؟ چقدر باید صبر کنیم تا بتوانیم خسارت را از بیمه دریافت کنیم؟ چه مدارک و شرایطی برای دریافت خسارت از بیمه مورد نیاز است؟ و... در ذهنتان نقش ببند که پاسخ درستی برای آنها نداشته باشید.
با توجه به این موضوع قصد داریم در این مقاله شما را با تمام جنبههای بیمه موبایل از ثبتنام گرفته تا دریافت خسارت آشنا کنیم. پس برای رسیدن به پاسخ سوالاتی که در زمان استفاده از بیمه موبایل ذهنتان را درگیر کرده است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
آشنایی با بیمه موبایل
بیمه موبایل، نوعی بیمه لوازم الکترونیک میباشد که خسارات ناشی از آسیبهای فیزیکی، سرقت یا گم شدن گوشیهای هوشمند را فارغ از نوع و مدل آن پوشش میدهد. همانطور که میدانید در حال حاضر قیمت گوشیهای هوشمند و هزینههای تعمیر آن افزایش چشمگیری داشته است. بیمه موبایل با پوشش خسارات ناشی از اتفاقات گوناگون، این هزینهها را تا حد قابل توجهی کاهش میدهد و از ضررهای مالی سنگین جلوگیری میکند. به طور کلی این بیمهنامه یک سرمایهگذاری ارزشمند برای محافظت از گوشی همراه شماست، پس انتخاب بیمه مناسب بسیار حائز اهمیت میباشد. برای انتخاب بهترین بیمه موبایل نیز باید به نکاتی مانند پوششهای بیمه، سقف خسارت، فرانشیز، شرایط پرداخت خسارت و اعتبار شرکت بیمه توجه کنید.
روند ثبتنام بیمه موبایل
برای ثبتنام و خرید نهایی بیمه موبایل باید یک سری مراحل به شرح زیر را طی کنید:
- مرحله اول: انتخاب شرکت معتبر و مقایسه انواع بیمه موبایل
در ابتدا و قبل از هر اقدامی شما باید به سراغ بیمهچی، یک سایت معتبر بیمهای بروید.
- مرحله دوم: انتخاب بیمه موبایل مناسب
پس از اینکه در بیمهچی روی گزینه بیمه موبایل کلیک کردید باید فیلدهای مشخص شده که شامل ارزش دستگاه، مدل و برند دستگاه میباشد را تکمیل کنید. سپس به بررسی و مقایسه طرحهای مختلف بیمه موبایل ارائه شده توسط شرکت بپردازید. در این مرحله بهتر است به مواردی همچون پوششهای بیمه، سقف خسارت، فرانشیز و شرایط پرداخت خسارت دقت کنید. در نهایت با توجه به نیاز و بودجه خود یک طرح مناسب را انتخاب کنید.
- مرحله سوم: پرداخت حق بیمه
پس از اینکه بررسیهای لازم را انجام دادید، روی گزینه "سفارش" کلیک کنید و حق بیمه را پس از تکمیل فرم ارائه شده و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به صورت آنلاین بپردازید.
شروع پوشش بیمه
شروع پوشش بیمه به عوامل مختلفی بستگی دارد و در شرکتهای مختلف، میتواند متفاوت باشد. با این حال روند شروع پوشش بیمه به صورت کلی شامل مراحل زیر است:
- فعالسازی بیمه موبایل
پس از انجام مراحل ثبتنام و پرداخت حق بیمه در بسیاری از شرکتها معمولا بیمهنامه شما به صورت آنلاین و خودکار فعال خواهد شد. اما اگر شرکت طرف قرارداد شما به صورت خودکار بیمهنامه را فعال نکرد میتوانید به صورت تلفنی یا آنلاین درخواست فعالسازی بدهید.
- دوره انتظار
برخی از بیمههای موبایل دارای دوره انتظار هستند. به این معنا که در طی دوره انتظار پوشش بیمه آغاز نمیشود و معمولا بین چند روز یا چند هفته متغیر است. هدف از این موضوع، جلوگیری از سوءاستفاده افرادی است که قصد دارند خسارات قبلی خود را تحت پوشش قرار دهند.
- شروع پوشش
در نهایت پس از فعالسازی و اتمام دوره انتظار(در صورت وجود) پوشش بیمه آغاز خواهد شد. تاریخ شروع پوشش بیمه نیز در بیمهنامه شما درج شده است.
فرایند دریافت خسارت
برای اینکه بتوانید خسارت را از شرکت بیمه در زمان بروز حادثه یا سرقت موبایل دریافت کنید باید یک سری مراحل به شرح زیر را طی کنید:
-
اعلام خسارت
در اولین مرحله باید در سریعترین زمان ممکن و حداکثر تا 48 ساعت پس از وقوع حادثه یا سرقت، خسارت وارد شده را به شرکت بیمه به صورت حضوری یا آنلاین گزارش دهید. در این مرحله بهتر است اطلاعات کاملی در مورد حادثه از جمله تاریخ، زمان، مکان و شرح حادثه را در اختیار کارشناسان شرکت قرار دهید.
-
ارائه مدارک مورد نیاز
پس از اینکه خسارت وارد شده را گزارش دادید، کارشناس شرکت از شما درخواست میکند تا مدارک مورد نیاز را به دست آنها برسانید. معمولا مدارک خواسته شده شامل گواهی بیمهنامه، کارت ملی، موبایل آسیب دیده، فاکتور خرید و گزارش پلیس (در صورت سرقت) میباشد.
-
ارزیابی و دریافت خسارت
در اینجا، یک ارزیاب و کارشناس به بررسی حادثه و آسیب وارد شده به موبایل شما میپردازد و در نهایت تصمیم میگیرد که آن را تعویض یا تعمیر کند. همچنین در صورت صحت سرقت وارد شده از سمت کارشناس، درصد تعیین شده برای جایگزینی دستگاه موبایل به شما پرداخت خواهد شد.
خرید انواع بیمه لوازم الکترونیک با بیمهچی
بیمهچی یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه کننده انواع بیمه لوازم الکترونیک همچون بیمه موبایل و بیمه لپ تاپ میباشد. شما در این سامانه میتوانید به بررسی انواع طرحهای بیمه موبایل و سایر انواع بیمه لوازم الکترونیک بپردازید و آنها را به صورت آنلاین با یکدیگر مقایسه کنید. این مقایسه به شما کمک میکند بتوانید طرح مناسب را با توجه به بودجه و نیاز و شرایط خود برگزینید و بهترین نتیجه را پس از خرید این نوع بیمه برای خود رقم بزنید. برای اینکه بتوانید از بیمهچی به سرعت و بدون اتلاف وقت بیمه مورد نظر خود برای لوازم الکترونیک را خریداری کنید، بهتر است مراحل زیر را طی کنید:
- ابتدا وارد سامانه یا اپلیکیشن بیمهچی شوید.
- در صفحه اصلی سایت، روی گزینه "بیمه لوازم الکترونیک" کلیک کنید.
- از بین سه گزینه بیمه موبایل، بیمه لپ تاپ و بیمه تبلت گزینه مورد نظر خود را برگزینید.
- مشخصاتی همچون ارزش دستگاه، برند، مدل و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
- به بررسی و مقایسه طرحهای ارائه شده بپردازید و طرح مناسب خود را انتخاب کنید.
- اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و حق بیمه را پرداخت کنید.
به طور کلی بیمهچی برای انواع بیمه لوازم الکترونیک، مزایای متعددی همچون امکان مقایسه طرحهای مختلف بیمه از شرکتهای معتبر، فرآیند خرید به صورت کامل آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خرید بیمه در کمترین زمان ممکن و امکان دریافت مشاوره و پشتیبانی در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل را در اختیار کاربران خود قرار داده است. پس با خرید این نوع بیمه از بیمهچی از خدمات منحصربهفرد ما بهرهمند شوید و تجربه با کیفیتی را از خرید بیمه مورد نظر خود به دست بیاورید.
جمعبندی
اهمیت و ضرورت موبایل در زندگی امروزی بر کسی پوشیده نیست و محافظت از این دستگاه هوشمند امری مهم میباشد. بیمه موبایل یکی از سادهترین و بهترین روشها برای محافظت از موبایل در زمان بروز حوادث گوناگون همچون شکستگی، سرقت یا آبخوردگی است. البته با توجه به تنوع طرحهای مختلف برای بیمه موبایل باید شرایط و نیازهای خود را بسنجید و بر اساس آنها بیمه مناسب خود را برگزینید. ما در این مقاله اطلاعات کاملی از بیمه موبایل را در اختیارتان قرار دادیم و در مورد مراحل ثبتنام، فعالسازی بیمهنامه و فرآیند دریافت خسارت به صورت کامل توضیح دادیم. آگاهی در مورد این مسائل علاوه بر اینکه از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری میکند، بلکه میتواند به شما کمک کند انتخاب مناسبتری داشته باشید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز میتوانید با کارشناسان متخصص ما در بیمهچی ارتباط برقرار کنید.
سوالات متداول
-
بیمه موبایل چه خساراتی را پوشش میدهد؟
معمولا خساراتی که در گارانتی گوشی لحاظ نمیشوند در پوشش بیمه موبایل قرار میگیرند. این پوششها عبارتند از ضربهخوردگی و شکستگی، آبخوردگی و نمزدگی، خسارت ناشی از نوسانات برق، خسارتهای ناشی از آتشسوزی، انفجار و حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان و سرقت با شکست حرز.
-
دوره انتظار بیمه موبایل به چه معناست؟
دوره انتظار، مدت زمانی است که پس از فعالسازی بیمه موبایل، در آن پوشش بیمه آغاز نمیشود.
-
چگونه میتوانیم خسارت را از شرکت بیمه دریافت کنیم؟
برای دریافت خسارت، در سریعترین زمان ممکن پس از بروز حادثه، آن را به شرکت بیمه گزارش دهید و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را در اختیار کارشناسان قرار دهید.
-
فرانشیز در بیمه موبایل به چه معناست؟
فرانشیز شامل مبلغی است که شما بهعنوان بیمهگذار در هر خسارت باید بپردازید.
-
میتوانیم برای گوشی دست دوم نیز بیمه موبایل خریداری کنیم؟
به صورت کلی شما میتوانید برای گوشی نو یا دست دوم خود بیمه موبایل را خریداری کنید و از آن در برابر حوادث پیش بینی نشده محافظت کنید.
-
آیا بیمه موبایل ارزش خرید دارد؟
با توجه به افزایش قیمت هزینههای تعمیر و تعویض گوشیهای هوشمند، بیمه موبایل میتواند همچون سپری حفاظتی با جبران خسارت از بروز ضررهای مالی سنگین برای شما در زمان آسیب به این دستگاه با ارزش جلوگیری کند و آرامش خاطر را برای شما به ارمغان بیاورد. پس حقیقتا این بیمهنامه ارزش خرید دارد.