پرداخت خسارت لوازم الکترونیک سامان

پرداخت خسارت لوازم الکترونیک سامان

 

کلیات :

 

- خسارت هایی که قبل از تاریخ صدور بیمه نامه اتفاق افتاده ‌اند خارج از تعهدات بیمه گر میباشد. حتی در صورتی که زیان دیده در طی مدت بیمه شکایت بکند.

 

- پرداخت خسارت و اعتبار بیمه‌ نامه وابسته به پرداخت حق بیمه ظرف مهلت اعلام شده در اعلامیه بدهکار صادره میباشد، در غیر اینصورت بیمه‌ گر تعهدی در قبال جبران خسارت احتمالی نخواهد داشت.

 

- شرایط عمومی بیمه‌ نامه لوازم الکترونیک (ENC006)  که در برخی از موارد به عنوان تجهیزات الکترونیک بکار برده شده از موارد ضروری جدول مشخصات بیمه نامه میباشد که به پیوست بیمه نامه، تحویل بیمه گذار میگردد.

 

- مشخصات کامل دستگاه، نام تجاری تولید کننده دستگاه، مدل دستگاه، شماره سریال (IMEI) دستگاه باید به صورت صحیح و کامل ارائه گردد که از موارد الزامی بیمه نامه میباشد.

 

 

 

فرانشیز ها :

 

- فرانشیز خسارت جزئی ۲۰٪ و حداقل مبلغ آن ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال میباشد.

 

- فرانشیز خسارت جزیی تاچ و ال ‌سی ‌دی ۲۰٪ و حداقل مبلغ آن ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال میباشد.

 

- فرانشیز خسارت کلی و سرقت، ۴۰٪ قیمت روز دستگاه (در مقطع وقوع حادثه) یا ارزش مورد بیمه (هر کدام که کمتر باشد) است.

 

 

خطرات تحت پوشش :

 

شامل آب دیدگی، نم زدگی، نوسانات برق، القاء الکتریکی، شکست ، ضربه خوردگی ، آتش سوزی، انفجار، سیل و طوفان و پوشش سرقت با شکست حرز میباشد. سرقت با شکست حرز صرفا از اتومبیل، محل کار و منزل تحت پوشش میباشد. بنابه این دلایل هنگام اعلام خسارت، بیمه گذار موظف به ارائه تائیدیه کتبی مقامات انتظامی / قضایی مبنی بر احراز شرایط شکست حرز (چنانچه آثار سرقت از قبیل شکست شیشه، شکست قفل و یا شکست درب قابل مشاهده باشد) خواهد بود. در خلاف اینصورت بیمه‌ گر در قبال خسارت ایجاد شده، تعهدی نخواهد داشت.

 

 

تعهدات بیمه‌ گر :

 

خدمات بیمه‌ ای و مسئولیت بیمه‌ گر در قبال خسارت های وارد شده به لوازم و دستگاه های بیمه‌ شده تحت این بیمه ‌نامه به موارد زیر محدود میشود و حالت دیگری جز این موارد را شامل نمیشود :

 

- هزینه ‌های ایجاد شده برای بیمه ‌گذار بابت تعمیر دستگاه آسیب دیده که شامل هزینه‌ ی تامین قطعات لازم و هزینه دستمزد مرکز تعمیرات میشود.

 

- بیمه گر در دوره پوشش این بیمه ‌نامه تنها یکبار جهت هزینه تعمیرات انجام شده میتواند خسارت پرداخت کند.

 

- جبران خسارت کلی، لوازم الکترونیکی که مطابق با نظر رسمی مراکز تخصصی و معتبر خدمات فنی تجهیزات الکترونیک؛ قابل تعمیر نمیباشد.

 

- جبران خسارت کلی؛ در اثر سرقت با شکست حرز

 

 

 

 استثنائات :

 

- عیوب ذاتی (موارد تحت پوشش گارانتی)

 

- خسارت های وارد شده به لوازم جانبی مانند باتری؛ سیم کارت، کارت حافظه، شارژر، هندزفری و گلس های محافظ صفحه

 

- تمامی خسارت های وارد شده از تعمیرات نامناسب لوازم بیمه شده

 

- تمامی صدمات وارد شده به زیبایی ظاهر دستگاه شامل خراشیدگی رنگ دستگاه، پولیش و سطوح لعابدار

 

- هرگونه استهلاک وارده به دستگاه به صورت طبیعی از قبیل زنگ زدگی، اکسیده شدن و یا فساد تدریجی در اثر شرایط آب و هوایی

 

- هرگونه خسارت های تبعی و یا عدم ‌النفع (عدم النفع: به منفعت نرسیدن و بهره نبردن)

 

- تمامی هزینه ها و خسارت های مرتبط با سیستم نرم افزاری و اطلاعات ذخیره شده دستگاه

 

- خسارت ها و سرقت های واقع شده ناشی از شورش ، جنگ، اغتشاش و بلوا

 

- سرقت لوازم بیمه شده در اثر زورگیری یا جیب بری

 

- تمامی خسارت هایی که به صورت عمدی از جانب بیمه ‌گذار یا بستگان بیمه‌ گذار وارد دستگاه شده

 

- تمامی هزینه های جانبی دستگاه از قبیل حمل به مراکز تعمیرات و برعکس آن و...

 

- تمامی خسارت ها در صورتی که شماره سریال (IMEI) دستگاه پنهان بوده و قابل مشاهده نباشد

 

 

مراحل و نحوه اعلام و پیگیری خسارت های احتمالی :

 

مراجعه حضوری بیمه گذار به هر کدام از شعب شرکت بیمه سامان با ارئه کارت شناسایی معتبر به همراه :

 

- کارت شناسایی معتبر

 

- اصل بیمه نامه صادره

 

- دستگاه آسیب دیده در صورت کلی بودن خسارت

 

- جعبه و سایر متعلقات دستگاه

 

- دریافت و تکمیل فرم اعلام خسارت شعب شرکت بیمه سامان و دریافت نامه ارجاع به مراکز تخصصی تجهیزات الکترونیک

 

- درصورتی که وقوع خسارت بر اثر سرقت باشد، ارائه کلیه مستندات مرتبط با پیگیری موضوع از طریق مراجع انتظامی قضایی به همراه مدارکی واضح از احراز شرایط شکست حرز به شعب بیمه

 

- اقدام بیمه گذار جهت انجام تعمیرات لازمه در مراکز تخصصی خدمات تجهیزات الکترونیکی معتبر و پرداخت هزینه های مربوطه (در صورت تعمیر دستگاه)

 

- دریافت فاکتور رسمی و معتبر به همراه داغی قطعه یا قطعات تعویض شده از محل یا مرکز انجام تعمیرات ذکر شده (درصورت تعمیر دستگاه)

 

- دریافت نظر مکتوب، رسمی و معتبر از مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات فنی تجهیزات (لوازم) الکترونیک مبنی بر اینکه دستگاه آسیب دیده قابل تعمیر و اصلاح نمیباشد (در موارد خسارت کلی)

 

مراجعه مجدد به بیمه سامان ظرف 20 روز کاری از دریافت نامه ارجاع به مراکز تخصصی تجهیزات الکترونیک :

 

الف : ارائه فاکتور تعمیرات انجام گرفته دستگاه، توسط مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات فنی تجهیزات (لوازم) الکترونیک مربوطه به همراه داغی قطعات تعویض شده (در صورت تعمیر)

 

ب : ارائه نظر رسمی و مکتوب معتبر مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات فنی تجهیزات (لوازم) الکترونیک  مبنی بر اینکه خسارت کلی بوده است (عدم امکان تعمیر) به همراه جعبه و سایر متعلقات دستگاه  تعویض شده

 

پس از ارائه موارد ذکر شده به شعب شرکت بیمه سامان، کلیه موارد توسط کارشناسان فنی این شرکت بررسی گردیده و ظرف حداکثر هفت روز کاری، مبلغ خسارت قابل پرداخت به صورت کتبی به بیمه گذار محترم منعکس خواهد گردید.

 

 مراجعه به یکی از شعبه های شرکت بیمه سامان برای تکمیل و امضاء کردن فرم مفاصا حساب جهت اعلام حساب بانکی به شعبه و دریافت وجه خسارت از طریق حساب بانکی مربوطه

 

 

چند نکته مهم :

 

- در صورت عدم ارائه داغی قطعات تعویض شده، بیمه‌گر مجاز و محق بر این بوده که ارزش بازیافتی موارد مزبور را از مبلغ خسارت کسر نماید.

 

- بیمه‌گذار موظف میباشد در انتخاب مرکز ارائه دهنده خدمات فنی مربوطه دقت نظر لازمه را به عمل بیاورد. لذا بدیهی است شرکت بیمه سامان هیچ مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات ارائه شده توسط مراکز انتخاب شده توسط بیمه ‌شده نخواهد داشت. و در صورت مغایرت هزینه های درج شده در فاکتورهای ارائه شده توسط بیمه‌گذار با مبالغ متعارف، بیمه‌گر محق و مجاز خواهد بود موضوع را به کارشناسان معتمد شرکت بیمه سامان ارسال شده و نظر ثانویه دریافت نماید. بدیهی است جبران خسارت صرفا بر حسب هزینه های متعارف انجام خواهد گرفت حتی درصورتیکه بیمه‌گذار مبالغ بیشتری از هزینه های متعارف به مرکز تعمیرات مربوطه پرداخت نموده باشد.

 

- بیمه گذار موظف میباشد که پوشش بیمه ‌ای مطابق با ارزش متعارف و روز دستگاه را خریداری نماید. بر این اساس و درصورت نوسان و افزایش قیمت دستگاه، بیمه خسارت احتمالی شامل شده از کم بیمه‌گی و اعمال ضریب ماده 10 قانون بیمه خواهد بود.

 

- اگر ارزش اعلام شده بیمه شده بیش از قیمت روز دستگاه باشد، باز هم در هنگام پرداخت خسارت ارزش روز دستگاه محاسبه خواهد شد.


نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت حامیگران اعتماد پایدار می باشد

© 2025 ,https://www.bimechee.ir