شرایط و قوانین
قوانین عضویت و فعالیت در سامانه بیمه چی
مقدمه
کاربر گرامی، با تشکر از اعتماد شما در انتخاب سامانه بیمه چی خواهشمند است موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی بیمه چی، ملاحظه فرمائید.
ورود و عضویت کاربران در سامانه بیمه چی و استفاده ازخدمات موجود در این سامانه به معنای آگاهی از شرایط و قوانین استفاده از این خدمات و پذیرفتن آن میباشد. سامانه بیمه چی متأثر از شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران، شرایط و قوانین تجارت الکترونیک، کسب وکارهای اینترنتی، قانون حمایت از مصرفکننده و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است که شرایط و قوانین مندرج در سایت جایگزین کلیهی توافقهای قبلی محسوب میشود، و استفاده از هر گونه محصول و خدمات این سامانه به عنوان یک قرارداد ضروری تلقی میشود. لذا خواهشمند است در صورت وجود هر گونه ابهام با کارشناسان سامانه تماس حاصل فرمایید.
تعریف کاربر، مشتری، بیمهگذار، بازاریاب و شریک تجاری :
کاربر، مشتری، بیمهگذار، بازاریاب یا شریک تجاری به شخصی گفته می شود که با اطلاعات خود نسبت به ثبت سفارش یا هر گونه استفاده و بهره برداری از خدمات سامانه بیمه چی اقدام نماید. شخصی که در سامانه بیمه چی از طریق ارائه و درج اطلاعات نسبت به ثبت سفارش، استعلام، خرید یا دریافت هر گونه خدمات برای خود اقدام نماید علاوه براینکه کاربر سایت می باشند بعنوان مشتری و یا بیمه گذار نیز تلقی می شوند و در صورتی برای شخص و یا اشخاص دیگری ثبت اطلاعات نماید، از طرف بیمه چی بازاریاب یا شریک تجاری محسوب شده و ملزم به رعایت قوانین حاکم بین سامانه بیمه چی و کاربر میباشد.
شرایط و قوانین سایت
نحوه همکاری کاربر
از لحظه ورود کاربر با نام کاربری اختصاصی شده خود، کاربر میتواند از خدمات بیمه چی استفاده نماید. ورود کاربر به معنی قبول همکاری با بیمه چی میباشد. کاربر میتواند در هر لحظه از حساب کاربری خود خارج شود یا اپلیکیشن بیمه چی را از روی دستگاه خود حذف نماید اما این موضوع به منزله انصراف از همکاری با بیمه چی نمیباشد. جهت خاتمهی همکاری کاربر میتواند درخواست خود را از طریق ایمیل (Support@Bimechee.ir) به پشتیبانی بیمه چی اعلام نماید، بیمه چی سعی میکند، در تمام حالت نسبت به ارائهی خدمات مطلوب مشتری جهت حفظ همکاری اقدام نماید، ولی در صورت درخواست مشتری نسبت به حذف اطلاعات مشتری و قطع همکاری اقدام خواهد نمود. لازم به ذکر است استفاده از خدمات بیمه چی هیچ محدودیتی برای مشتری جهت استفاده از خدمات بیمهای یا سامانههای مشابه نمایندهها یا اشخاص دیگر ایجاد نمیکند.
محصولات و خدمات قابل ارائه در بیمه چی :
بیمه چی یک سامانه بازرایابی و استعلام، مدیریت و فروش آنلاین بیمه میباشد. در بیمه چی هیچگونه کالای فیزیکی که ماهیت فیزیکی آن دارای ارزش باشد فروخته نمیشود. آنچه که کاربر میتواند از این سامانه دریافت نماید، خدمات بیمه ای از جمله اطلاعات، مقالات، انواع فرم های پیشنهاد، پادکست های بیمه ای و خرید بیمهنامه است. استفاده از خدمات از جمله مقایسه انواع بیمه نامه ها و شرکت های بیمه ای و همچنین سایر اطلاعات مندرج در سایت برای کاربر رایگان و خرید بیمهنامه برای مشتری شامل هزینه مشخص شده میباشد. کلیه بیمههای قابل فروش در سامانه با توجه به درخواست مشتری توسط شرکت های بیمه و نمایندگان مورد تائید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و برای کاربران عین مشخصات ارائه می گردد.
تخفیفات بیمه چی
اصولاً حق بیمه بر اساس شرایط و محاسبات شرکت های بیمه اعلام می شود و سعی بیمه چی بر این خواهد بود که موارد را عینا منعکس نماید لذا چنانچه تخفیفی از طرف بیمه چی بر روی قیمت ها از جمله تخفیفات ویژه و مناسبتی اعمال شود، به کاربر اعلام خواهد شد. ضمناً با توجه به اینکه محصولات ارائه شده ما در بیمه چی وابسته به شرکت های بیمه و نماینده های آنها میباشد، انصراف از دریافت بیمهنامه منوط به قوانین داخلی هر یک از شرکت های بیمه میباشد.
حریم شخصی :
بیمه چی متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما محافظت نماید و از جدیدترین تکنولوژی و تاییدیه های امنیتی موجود جهت حفظ اطلاعات شما کاربران محترم استفاده نماید. تمامی مطالب ارائه شده توسط بیمه چی مانند متن ها، طرح های گرافیکی، لوگو، موارد قابل دانلود ( بغیر از فرم های پیشنهاد)، کپی و تمامی محتوای تولید شده توسط بیمه چی به عنوان اموال بیمه چی محسوب میشود و حق هر گونه استفاده از آنها در انحصار بیمه چی میباشد.
طبق آیین نامه ۱۰۲ بیمه مرکزی اعلام و اقرار می نمایم که شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط حامیگران اعتماد پایدار ( بیمه ) به نمایندگی اینجانب فرم پرسش نامه مربوط به اطلاعات بنده رو تکمیل و امضا نماید.
الزامات صدور
در بیمههای مسافرتی لازم است بیمه گذار بیمه را قبل از ثبت مهر خروج در پاسپورت خریداری نماید، در غیر اینصورت بیمهنامه صادر شده فاقد اعتبار بوده و هیچگونه مسئولیتی متوجه بیمه چی یا نماینده بیمه نخواهد بود. زمان مناسب برای خرید بیمه از نمایندههای با صدورعادی، ۲۴ ساعت قبل از ثبت مهر خروج از کشور و برای خرید بیمه از نمایندههای با صدور در لحظه، تا لحظهی قبل از ثبت مهر خروج بر روی پاسپورت شخص مسافر است. با توجه به اینکه در بیمههای مسافرتی با قابلیت صدور در لحظه، اطلاعات توسط خود بیمه گذار وارد میشود، مسئولیت هرگونه ثبت اشتباه اطلاعات به عهده وارد کننده اطلاعات است و لازم است بیمه گذار تناسب بیمهنامه خریداری شده با مدارک مورد نیاز جهت سفر به کشور مقصد، را حتما چک نماید.
در بیمههای بدنه و بعضی از پوششهای بیمه آتش سوزی، بیمههای درمان و بیمه عمر، بیمه های مسئولیت و مهندسی، صدور بیمه نامه منوط به بازدید از مورد بیمه یا انجام معاینات پزشکی یا دریافت مجوزات لازم میباشد. در این موارد طبیعتاً صدور بیمه نامه پس از طی مراحل فوق صورت میگیرد و ثبت درخواست از سایت بیمه چی در موارد فوق به هیچ عنوان به منزله صادر شدن بیمه نامه نیست. در موارد مذکور ممکن است لازم باشد پس از کارشناسی تغییراتی در درخواست ارائه شده ایجاد شود که قبل از نهایی شدن حتما به اطلاع مشتری میرسد و در نهایت پس از طی مراحل فوق امکان صدور بیمه نامه ممکن میشود.
کاربر موظف است در هنگام ثبت درخواست خرید با آگاهی کامل و اطلاع از شرایط بیمهنامه درخواستی اطلاعات مورد نیاز جهت خرید بیمهنامه خود را به دقت وارد نماید و در هنگام تحویل بیمهنامه جدید در بیمه های بدنه نسبت به تحویل بیمهنامه قبلی اقدام نماید. چنانچه اطلاعات ارسالی توسط کاربر غیر واقع و یا دارای هر گونه ایرادی باشد درخواست خرید کاربر غیرمعتبر بوده و بیمه چی حق پیگیری جهت جبران ضرر و زیان احتمالی را برای خود محفوظ میداند. بدیهی است، در صورت نبود شرایط ذکر شده، بیمهنامه تحویل داده نمیشود. تحویل سفارش در مکانهایی که دارای آدرس قابل استناد نمیباشد، همانند اماکن عمومی، امکان پذیر نخواهد بود. به استثناء افرادی که به صورت ثابت در آن محل مشغول فعالیت باشند. (به عنوان مثال کارکنان دولت)
ثبت سفارش
تمامی بیمه نامه های صادر شده در سامانه بیمه چی، کاملاً مطابق با درخواست خود مشتری صادر می شود. تمام مواردی که مشتری در هنگام خرید در سیستم های بیمه چی اعم از وبسایت و اپلیکیشن وارد می نماید، از جمله سابقه ی عدم خسارت، سطح پوشش های مالی و جانی مورد درخواست، پوشش های جانبی تکمیلی بیمه نامه و دیگر موارد انتخابی، به عنوان درخواست قطعی مشتری تلقی شده و تمام مسئولیت ناشی از انتخاب های انجام شده بر عهده ی مشتری می باشد. کاربر موظف است جهت نهایی نمودن سفارش مبلغ بیمهنامه خود را از طریق درگاه پرداخت درون سایت bimechee.ir به صورت آنلاین پرداخت نماید.
در صورت ابطال یا فسخ بیمه نامه، عودت وجه در اسرع وقت و بعد از طی شدن مراحل قانونی و مقررات بانکی صورت خواهد گرفت. بدیهی است چنانچه به دلیل قصور یا اشتباه شخص بیمه گزار در وارد کردن اطلاعات لازم، اختلاف قیمتی با قیمت اولیه در سامانه حاصل شود، بیمهگزار در صورت تمایل به ادامه خرید، متعهد به پرداخت مابه التفاوت می باشد.
انصراف از خرید :
کاربر میتواند در هر مرحله قبل از پرداخت مبلغ بیمهنامه خود از خرید انصراف دهد. چنانچه درخواست انصراف پس از پرداخت مبلغ بیمه از طرف مشتری اعلام شود و بیمه درخواستی مشتری هنوز صادر نشده باشد، بیمه چی موظف است تمامی مبالغ پرداختی را به مشتری عودت دهد. در صورتی که بیمه درخواستی بیمه گزار صادر شده باشد، عودت وجه منوط به قبول نمایندگی بیمه جهت ابطال بیمه خواهد بود و در غیر این صورت عودت وجه مقدور نمیباشد. لازم بذکر است چنانچه درخواست مشتری به هر عنوان امکان عملی شدن را نداشته باشد، بیمه چی ملزم بوده در اولین روز کاری بعد از ارسال درخواست توسط کاربر او را مطلع سازد و در اولین فرصت، نسبت به عودت وجه پرداختی کاربر اقدام نماید. لذا صرفاً پرداخت وجه متعاقب ثبت اطلاعات به معنی صدرو بیمه نامه نبوده و هیچ تعهد بیمه ای را تا زمان صدور بیمه نامه برای سامانه بیمه چی ایجاب نمی کند.
راه ارتباطی :
کاربران عزیز می توانند از اطلاعات و خدمات سامانه بیمه چی استفاده کنند یا سفارش خود را اینترنتی به صورت آنلاین ثبت کنند یا به آدرس (Support@Bimechee.ir) ایمیل ارسال نمایند یا با بیمه چی در سامانه بصورت چت آنلاین یا از طریق ارسال تیکت در پنل خود و یا شبکه های مجازی پیام خود را ارسال نمایند. این ارتباط از کانالهای الکترونیکی ما انجام میشود و کاربر موافقت میکند که پاسخ خود را نیز به صورت الکترونیکی دریافت نماید. آدرس و شماره تلفن و ایمیل اعلامی از طرف مشتری تنها کانال رسمی ارتباط با مشتری میباشد و تمامی ارتباطات بیمه چی با مشتری از طریق آنها صورت میپذیرد. خبر رسانیها در مورد سرویسهای ویژه، رویدادها و ... توسط سامانه بیمه چی انجام میشود و چنانچه کاربر تمایلی به دریافت نداشته باشد میتواند از طریق وبسایت یا اپلیکیشن نسبت به مدیریت این موارد اقدام نماید.
ممکن است سامانه بیمه چی سؤالات نظرسنجی خود را بعد از انجام خرید یا استفاده از نرم افزارهای مدیریتی از طریق پیامک برای مشتری ارسال نماید. مسیرهای ارتباطی رسمی با پشتیبانیهای بیمه چی از جمله شماره تلفن، سامانه پیامکی، ایمیل یا کانال های ارتباطی شبکههای مجازی در قسمت تماس با ما درج شده و بیمه چی فقط از طریق این سامانهها به ارتباط با مشتری میپردازد و هر گونه تماس با مشتری تحت نام بیمه چی از طریق دیگر موارد سوء استفاده از نام بیمه چی محسوب شده و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد.
حق تغییر شرایط و قوانین سایت در دوره های مختلف بدون اطلاعیه، برای بیمه چی محفوظ بوده و کاربر باید قبل از هر خرید، شرایط و قوانین را بررسی نماید. کاربر با خرید از سامانه بیمه چی تصدیق می نماید که از شرایط و قوانین آگاه بوده و به آن ملتزم می باشد ضمن اینکه کاربران در ارسال اطلاعات خود به بیمه چی موظف به رعایت امانت و صداقت بوده و در صورتی که عامدانه اطلاعات اشتباه ارائه دهند، حق پیگیری قضایی برای جبران خسارات وارده برای بیمه چی محفوظ است.
محدوده جغرافیایی ارائه خدمات :
با عنایت به فعال بودن شعب بیمه در تمامی استان های کشور عزیزمان، بیمه چی امکان ارائه خدمات به تمامی استانها را دارا می باشد. خدمات سامانه بیمه چی منحصر به محدوده جغرافیایی نمیباشد و کاربران از هر نقطهی جغرافیایی میتوانند از خدمات جغرافیایی مدیریت بیمه استفاده نمایند.
باتشکر از حسن انتخاب و اعتماد شما
واحد روابط عمومی بیمه چی